Pearl Harbor

Runt kl två så började jag kolla på en film vi har hemma, Pearl Harbor..
Kollade på den eftersom kan ju inte göra något så mycket mer än att slappa & kolla film, nu när jag är sjuk.
Och så var det typ 2 år sen jag såg den filmen sist! :O
Den är ca 3 timmar lång så jag kollade klart på den nyss.. Sen var jag tvungen att pausa förut för jag skulle äta.
Hehe! Här är handlingen:
Det är tidig söndagsmorgon den 7 december 1941 när de Japanska Zeroplanen på låg höjd sveper in över Hawaiis kust. Detinationen är Pearl Harbor, målet är att sänka den amerikanska Stillahavsflottan.
Överraskningen blir total när planen med förödande kraft går till attack mot den yrvakna flottan, och på några minuter förvandlas idyllen till ett brinnande och exploderande inferno.
Desperat försöker piloterna och barndomsvännerna Rafe McCawley och Danny Walker lyfta med sina plan för att gå till motattack. Lika desperat försöker sjuksköterskan som de båda är förälskade i, Evelyn Stewart, ta hand om alla skadade - samtidigt som nästa anfallsvåg slår till med full styrka..

Filmen kanske inte låter så intressan, men det är den!
Den är väldigt sorglig, för så många dör i kriget, det är typ andra världskriget som filmen handlar om.
Men både rolig och romantisk också. Och väääldigt mycket action!
Verkligen en film jag rekommenderar! =)


 våldsamma scener!

Trailern:

 L-O-V-E!♥

Kommentarer
Postat av: emelie

2010-01-20 @ 18:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0